Guadeloupe - Cestopisy

Guadeloupe 2015

Putování po Guadeloupe

G A D E L O U P E 2015-11-16

3.6.2015 Jsme koupili letenky /14 930Kč/ . Let /Paha- Paříž , Paříž - Pinte – a Pitre. Letěli jsme s Air France na Letiště CDG a autobusem se přesunuli na letiště Orly Zavazadla jsme si museli na CDG vyzvednout a na Orly se opět nechat odbavit. Hned v Praze při odbavování jsme k letence dostali i jízdenku na expres bus Air France/ jinak 19eur/.Nástupiště busů je hned když se vychází s bagážemi rovně, okolo knihy/ta je po pravé ruce/, na Orly jede line č. 3- dobře označeno. Přesun trvá 60-80 min. /dle dopravy ve městě../
18.8. 2015 jsme na www.guadeloupe-karibik.com domluvili ubytování/ 18600Kč 3 osoby 13 nocí/. Ubytko bylo přes Čecha/ Petr/, který nám byl nápomocen. Paní domácí totiž mluví jen Francouzky. Bydleli jsme asi 19km od hl. města v Sainte-Anne, v bungalovu s malou kuchyňkou a klimatizací , asi 15 min. pěšky od městečka a pláže.
26.10.2015 ráno jsme z Prahy vyrazili směr Karibik. Na místě jsme byli po 18h. místního času/posun mínus 5 hodin oproti ČR/.Překvapivě nás čekala úplná tma, obrovská vlhkost a hrozný křik. Mysleli jsme si, že to jsou cikády a ptáci…ale Petr nám pak řekl, že to jsou žáby. Takové malé žabičky…Jak se setmělo a bylo popršené, vydržely řádit celou noc. Úplné psycho-spát v tom rámusu.
Z letiště jsme si najali taxi/60eur/. První 2 dny jsme byli bez auta a tak jsme chodili pěšky k nám do městečka a na pláž. Pláž městská, se spoustou obchůdků a hospůdek, v blízkosti tržnice. Nebo nám se více líbila Plage de Caravela. Přístup sice horší/ přes nějaký turniket, okolo spousty chaluh/, ale pak – krása. Palmy, písek, leguáni. Prostě Karibik/i když to byl Atlantik/ jako z katalogu.
Pak jsme si půjčili auto/Fiat Panda/ -20eur/den.A vyrazili jsme . První výlet byl směrem na východ. Městečko Saint-Francois, kde jsme se zastavili v marině-a to byl zážitek. Rybáři prodávali čerstvě nalovené ryby, tuňáky, langusty, mušle. Je třeba vědět, že 1;ere a droite – je první doprava, 1 °ere á gauche je první doleva a suirve je směr. Při cestě autem se určitě nezratíte.Je třeba počítat s dopravníma zácpami, okolo hl. města a naplánovat si návrat tak, aby jste se jim vyhnuli. Další den jsme se vydali na nejvýchodnější výběžek ostrova Grande Terre – na Pointe des Chateaux.Což je asi nejzajímavější úkaz na ostrově. Je do vysoká skála/ s dřeveným křížem nahoře/, do které narážej í vlny Atlantiku. Dole u parkoviště místní prodávají kokosový sorbet/výborné – 2-3-eura dle velikosti/, trička, výrobky z písku a palmových listů.
Pak jsme pokračovali podél pobřeží do bývalého hlavní města Le Moule.Tady jsme si prohlídli náměstíčko, baptistický kostel, místní krámky a pokračovali jsme na nejsevernější bod – na Pointe de la Grande Vigie. Tady pobřeží připomíná skotskou krajinu. Stýká se zde Atlantik a karibským mořem.
Pak jsme se okoupali na pláži v Anse-Bertrand/ Plage de la Chapelle/- nic moc. Byly tam kameny, které vás pěkně potloukly po nohách. Vraceli jsme se přes hlavní město a zastavili jsme se v Le Grosiere. Což je pěkné městečko , z jehož pláže / plage Du Grosier/je krásný výhled na malý ostrůvek s majákem, kam můžete i doplavat. Jen je třeba dávat pozor na projíždějící lodě. Taky je odsud výhled na druhý ostrov - Basse Terre. A navečer plni dojmů jsme se vrátili „domů“. Návrat okořeněný zážitkem-bylo 1. Listopadu a svátek zesnulých. Doprava kolabovala, všichni vyrazili na hřbitovy. Před nimiž už byly nachystány stánky s občerstvením. Celé rodiny otevřely hrobky, rozsvítili svíčky, prozpěvovali si, bavili se.No zážitek.
Další den jsme měli přes Petra domluvený výlet katamaránem po karibském moři/80eur s obědem, ovocem, pitím, šnorchlováním/.Ráno jsme jeli do Baie-Mahault, okdud jsme vyplovali .Loď „Azimut“ nás zavezla na Ilet Caret-malému ostrůvku, kde jsme doplavali a udělali si piknik. Šnorchlovali jsme u vraku potopené lodi u korálové bariéry , za pěkné tropické bouře jsme poobědvali na lodi a s nastupujícím soumrakem jsme se vrátili na pevninu.
Příští ráno vyjíždíme na druhý ostrov a v Capesterre-Belle-Eau odbočujeme na Chates du carbet.Jdeme tropickým pralesem a přicházíme k vodopádu Troisieme chute du carbet. Je to zážitek, ale v pralese jako by nic nežilo. Úplný klid nás překvapuje. Pak se vracíme do S.Anne a jdeme na pláž.
Následující den chceme jít na sopku, ale počasí se nám moc nezdá. Nad horama jsou velké mraky, občas poprchává… a proto výšlap odkládáme a jedeme se podíval do města Basse Tere.Ale je státní svátek, je všechno pozavírané, jedeme zpět a odbočíme na další vodopády – Cascada Ecrevisse, kde se i koupeme. Paráda. Cestou zpět vidíme ceduli Plantage grand cafe, tak odbočíme a jaké bylo překvapení, že je to plantáž banánová. Místní byl ochotný nás naložit na traktor a ukázat plantáž…ale to jsme nechtěli.
Nastávající ráno slibovalo počasí bez mráčku, tak jsme vyrazili k sopce La Surfiere/1457m/. Naše Panda se do kopečka pěkně zadýchala. Na parkovišti necháváme auto, pobereme bágly a vyrážíme. Cesta je z počátku hezky dlážděná, jen je třeba dávat pozor, abychom neuklouzli. Všechno je mokré,kluzké. Po asi 30 minutách vycházíme mimo les a už cítíme síru. Cestou nahoru se nám chvílemi otevře krásný výhled na pobřeží. Počasí vydrží celý den bez deště. Cestou potkáváme první /a i poslední/ Čechy. Příjemné.
Na zpáteční cestě se u parkoviště v betonové nádrži s teplou vodou okoupeme. Super relax po tůře. V restauraci se odměňujeme langustou na grilu/30Eur/porce/. Výtečné papu…
Protože je další den oblačno a poprchává, jedeme do Bas Du Fort do Akvária-vstup 8 eur. Hezké.Vracíme se do s.Ann na nějaké nákupy, jídlo a i na koupání dojde.
I příští den prší a tak jedeme do Point-A-Pitre. Navštívíme tržnice, náměstí, kostel. Cestou nazpátek zajdeme do marinynv Bas Du Fort. Krásný přístav,kde nás přepadne tropický liják. Dáme si místní rybu na grilu/15eur/ a zase výborné.
Jídlo je opravdu drahé.Vlastně všechno je drahé.Ale stálo to za to!